فرسنگ‌ها دورتر از آنتونوف ۱۴۰ تهران – طبس، جدیدترین هواپیمای ناسا، با قابلیت تیک‌آف عمودی!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 2 / 6 / 1393
بازدید : 1015
نویسنده : علیرضا سعادتی
فرسنگ‌ها دورتر از آنتونوف ۱۴۰ تهران – طبس، جدیدترین هواپیمای ناسا، با قابلیت تیک‌آف عمودی!

به نقل از گجت نیوز، پس از سقوط مرگبار هواپیمای ایران ۱۴۰ مسیر تهران – طبس و مشکلاتی که راجع به این نوع هواپیما به گوش می‌رسد، حالا شاید جالب باشد تا فرسنگ‌ها از این هواپیما فاصله گرفته و به جدیدترین هواپیمای ساخته‌ی ناسا نگاهی انداخته و تفاوت‌ها را درک کنیم.

گرچه تصویر پایین، طرح دیوانه‌واری به‌نظر می‌رسد، اما واقعی است! ناسا، هواپیمای الکتریکی هیبریدی بنام GL-10 ساخته که می‌تواند بال و موتورش را چرخانده و تیک‌آف و فرود عمودی (VTOL)، و همچنین افقی (مانند پروازهای معمولی) را انجام دهد.

gadgetnews23224

پیش رانه‌ی الکتریکی، به لطف باتری‌های بسیار قدرتمند، طراحی هواپیماهای الکتریکی هیبرید بسیار کارآمد را امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین این هواپیماها سرانجام می‌توانند جایگزین پادشاه VTOL(فرود و تیک‌آف عمودی) یعنی هلی‌کوپتر شوند.

در حالی که ساخت یک هواپیمای توانمند VTOL سخت نیست، اما ساخت هواپیمایی که بتواند به‌طور مؤثری پس از تیک‌آف عمودی سرعت گیرد، بسیار سخت است. واقعاً مشکل است تا ماشینی بسازیم که بتواند رانش‌های به سمت پایین را تولید کرده و سپس به‌طور مؤثری به رانش به سمت جلو سوییچ کند.

طراحی هواپیمای الکتریکی هیبرید می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. رانش الکتریکی، مثل ماشین‌های الکتریکی، بازده بسیار بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند.

nasa-greased-lightning-prototype1-640x414

جالب است بدانید ناسا اعلام کرده است که این طراحی، بدون مقیاس است، به این معنی که برای تبدیل آن به هر چیز دیگری مانند هلی‌کوپترها یا UAVهای نظامی، یا هواپیمای جت عظیم‌الجثه مسافربری، اصول یکسانی به‌کار می‌رود.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد طراحی این هواپیما بدانید، می‌توانید فایل PDF مربوطه که به زبان انگلیسی است را از “اینجا” دانلود کنید.

انتهای خبر/




:: موضوعات مرتبط: تخصصی آبخورگ , اخبار روز آبخورگ , شهر طبس , ,
:: برچسب‌ها: فرسنگ‌ها دورتر از آنتونوف ۱۴۰ تهران – طبس، جدیدترین هواپیمای ناسا، با قابلیت تیک‌آف عمودی!فرسنگ‌ها دورتر از آنتونوف ۱۴۰ تهران – طبس، جدیدترین هواپیمای ناسا، با قابلیت تیک‌آف عمودی!فرسنگ‌ها دورتر از آنتونوف ۱۴۰ تهران – طبس، جدیدترین هواپیمای ناسا، با قابلیت تیک‌آف عمودی! ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت گروهی آبخورگ خوش آمدید شما می توانید در این وب سایت پست بگذارید مانند فیس بوک و ....

آبخورگ رو میشناسی؟

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان" دانلود فیلم آهنگ عکس و نرم افزار+یوزر پسورد جدید نود ۳۲  "و آدرس  abkhorgi.LoxBlog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com